Навчальна та навчально-методична робота на кафедрі туризмознавства і краєзнавства здійснюється у відповідності до Положення про організацію освітнього процесу та розробку основних документів з організації освітнього процесу(https://efund.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/172/2023/09/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-osvitnoho-protsesu-ta-rozrobku-osnovnykh-dokumentiv-z-orhani).
Викладачами кафедри практикуються наступні форми організації навчального процесу: лекції, семінарські та практичні заняття, консультації, самостійні завдання. Студенти спеціальності «Туризм і рекреація» беруть активну участь у студентських конференціях, які проводяться на базі факультету туризму, участь у всеукраїнських олімпіадах, проводять захист наукових робіт під керівництвом кураторів наукових гуртків.
Здобувачі вищої освіти заохочуються до наукових досліджень, виконання творчих робіт, участі в олімпіадах, конкурсах і конференціях різних рівнів, за що можуть нараховуватися додаткові бали з відповідного освітнього компонента. Студенти долучаються до участі у наукових конференціях з можливістю публікації в студентських та інших наукових виданнях.
Студенти щорічно беруть участь у звітній студентській конференції із публікацією кращих матеріалів у збірнику праць «Еврика» (https://nauka.pnu.edu.ua/studentski-naukovi-vydannia/). Під час навчального процесу використовуються методи дослідницького навчання та їх захисту. Студентам пропонуються індивідуальні завдання, виконання яких вимагають використання дослідницького методу.
Контроль за успішністю студентів здійснюється у формі контрольних зрізів , захисту самостійних робіт, рефератів, тощо.
Процедури проведення контрольних заходів у межах освітніх компонент регламентуються Положенням про організацію освітнього процесу та розробку основних документів з організації освітнього процесу в Прикарпатському національному університет імені Василя Стефаника, Положенням про порядок організації та проведення оцінювання успішності здобувачів вищої освіти; Положенням про порядок створення та організацію роботи Екзаменаційної комісії , Положенням про порядок повторного вивчення дисциплін (кредитів ECTS) в умовах ECTS. Система оцінювання знань здобувачів освіти включає поточний, семестровий контролі знань, зрізи залишкових знань, оцінку індивідуальних завдань та самостійної роботи студента, атестацію. Поточний контроль має на меті перевірку знань здобувачів освіти з окремих тем навчальної дисципліни. Оцінки в національній шкалі виставляються в академічних (електронних) журналах.
Семестровий контроль має на меті комплексну перевірку рівня знань і вмінь здобувачів освіти в межах повного обсягу навчальної дисципліни у формі екзамену чи заліку. Підсумкова оцінка з навчальної дисципліни заноситься в екзаменаційну (залікову) відомість та індивідуальний план навчання здобувача освіти. У підсумкову оцінку допускається враховувати результати неформальної освіти згідно Положення про визнання результатів навчання, здобутих шляхом неформальної освіти в Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника .
Підсумковий контроль передбачає оцінювання теоретичних і практичних знань. Підсумковий контроль з виробничої практики дозволяє оцінити рівень фахових компетентностей та програмних результатів здобувача освіти з точки зору працедавців. Зрізи залишкових знань проводяться у формі ректорської контрольної роботи. Атестація проводиться у формі публічного захисту кваліфікаційної роботи. Перелічені форми контрольних заходів у межах навчальних дисциплін ОП дозволяють перевірити досягнення програмних результатів навчання та формування загальних і фахових компетентностей здобувачів освіти.
Підсумкові знання студентів оцінюється як з теоретичної, так і з практичної підготовки за наступними критеріями:
«відмінно» – 90- 100 балів,
«добре» – 70-89 балів,
«задовільно» – 51-69 балів,
«незадовільно» – до 50 балів.
Професорсько-викладацький склад кафедри використовує різноманітні методи, методики та технології, якими в результаті повинен оволодіти студент у процесі навчання. У силабусах усіх дисциплін, окреслено мета кожної дисципліни і що здобувачі вищої освіти повинні знати та вміти в результаті прослуховування курсу.
Методична робота щодо формування /оновлення каталогів дисциплін вільного вибору:
– у термін до 30 грудня кожного навчального року кафедра подає пропозиції щодо формування каталогу дисциплін вільного вибору, орієнтованих на розвиток компетентностей, зокрема, шляхом формування переліку дисциплін вільного вибору. Така робота проводиться відповідно до Положення про реалізацію права здобувачів вищої освіти на вільний вибір освітніх компонент (https://efund.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/172/2023/05/02-07.33_2022-polozhennia-pro-realizatsiiu-prava-zdobuvachiv-vyshchoi-osvity-na-vilnyj-vybir-osvitnikh-komponent.pdf).
Викладачі кафедри здійснюють організацію проведення виробничої, і науково-дослідної практик, як на базі кафедри, так і поза межами структурного підрозділу (туристичних підприємств). У своій роботі користуються ПОЛОЖЕННЯМ про організацію та проведення практики у Прикарпатському національному університеті імені Василя Стефаника( https://efund.pnu.edu.ua/wp-content/uploads/sites/172/2023/05/02-07.50_2023-polozhennia-pro-orhanizatsiiu-ta-provedennia-praktyky-u-prykarpatskomu-natsional)
Здобувачі вищої освіти мають можливість проходити практику в провідних туристичних компаніях України і закордону(, https://ktk.pnu.edu.ua/mizhnarodni-uhody/).
Особливості і завдання кожної з практик описані у відповідних методичних розробках, які знаходяться у вільному для здобувачів доступі. Акценти робляться на ознайомленні студентів з системою організацій та установ, зі специфікою роботи професіонала в сфері туризму, а набутий досвід здобувачів сприяє формуванню здатності розробляти та реалізувати туристичні проєкти та продукти, організовувати роботу з різними стейкхолдерами.Такий підхід до реалізації практики забезпечує корисність отриманих здобувачами під час практики компетентностей в їх подальшій професійній діяльності.